היהודי הבוחר או הבחירה היהודית
ימים אלו ימים של קדם בחירות, יושב כל יהודי ושואל עצמו במי עליו לבחור.במפלגה א' אשר זו דרכה וזה מנהיגה או שמא במפלגה ב' אשר דרכה שונה ומנהיגה שונה, שמא במפלגה ג' אשר גם לה דרך שונה ומנהיג אחר.
כל מפלגה, כבודה במקומה מונח.כל מנהיג מפלגה כבודו, אף הוא, מונח במקומו.
אך מה עליי, היהודי הקטן, אשר כל יבקש, לחיות חיים יהודיים מתוך אמונה, שמחה וציפיה לגאולה.מה עליי לעשות אשר כל רצוני לקרב הגאולה ולראותה בעיניי.
במי מהמנהיגים, אשר גם הם מצפים לציפיתי , עליי לבחור, אחרי מי מהמנהיגים עליי לנהות.
לשאלה זו נמצאו פתרונות רבים, אך כדברי התורה, "אין פותר אותם לפרעה" פתרונות רבים אך אין מהם אשר יישמע על ליבו של פרעה.
יש אשר ייאמר, נאחד כוחות ניצור גוש גדול, ובאופן זה נתמוך האחד בשני, באופן זה נדאג למילוי רצונות האחד ובעתו יידאג הוא למילוי רצונותינו, כן רבים הם המציעים.כל הפתרונות יצירתיים וכו' אך אין פותר אותם...
מה היא בחירה?
הבחירה ענינה העדפה האחד ביחס השני, בחירה נכונה נובעת מתוך הכרת כל הצדדים, הכרה המבררת לי את הדרכים השונות.הבחירה נובעת מתוך ברור שהאחד עדיף ביחס לשני.
תפקיד המנהיג הרוחני, הדרכה וברור הדרך הנכונה ומתוך כך להגיע לבחירה הנכונה.
הדרך והבחירה הנכונה, אחת היא ואין שני לה.ע"כ לא ייתכן שיהיו שתי בחירות שונות וטובות בעת אחת.
מחשבת הכפירה הינה מחשבה באם אהיה בתפקיד זה או אחר, אזי כוחי ועוצם ידי יעשו לי את החיל הזה ובאם לא כך יהיה אחרת.
מוריי ורבותיי, בחירתו של היהודי הינה מדיי רגע ורגע, יום ויום שעה ושעה.בחירתו של היהודי מתמצאת במילים הנאמרות מדיי בוקר מודה אני לפניך מלך חי וקיים.ההודאה מקורה מההכרה, ההכרה שהכל נעשה ע"פ רצונו, בין לטוב ובין למוטב(כמתקבל בהבנתנו).
בהיות היהודי נותן את קולו לכל יכול ל"מלך העולם" אזי יודע ומאמין הוא שרוב שפע יושפע עליו, עד בלי די.שפע רב שכזה יכול להתקבל רק בהיותינו מכירים את מקומנו ומכירים את מקומו של "מלך העולם".שפע רב יכול להגיע רק למי שמשתדל שכל מעשיו חשיבתו ומהות קיומו הינה ברצות "מלך העולם".(ראה מאמר "גשם,כיצד הוריד חוני המעגל גשם"מאמר מס' 6, בכתובת http://www.articles.co.il/author/31142 )
היהודי כל ענינו להביא לידי "וידעו כל עמי הארץ כי ה' הוא אלקים".
אמונת הכפירה דלעיל אין בה כדי להביא לידי דבר, החיבור להשגות מטרות הכפירה הנ"ל לא יעמדו.לא התמיכה זה בזה ולא שמור לי ואשמור לך.
הדרך היחידה, ללמד בני ישראל דעת.מנהיגי הדור צריכים ללמד לבני ישראל דעת, בחינת "וידעת כי ה' הוא האלקים".הוא הכתובת בו עלינו לבחור.האדם צריך להפנים בבוקר בקומו, ללא כאב גב, בעמדו על רגל אחת בזמן מלבושו ואיננו נופל.הסיבה, הקב"ה מחזיק אותי בעמדי על רגל אחת.באם ח"ו נפלתי נראה שלא הייתי ראוי לתמיכתו של "מלך העולם"
כך כל העשייה הפרטית, הציבורית והכללית.כל הנהגתה הינה אחת ונגזרת מבחירתי ומהכרתי מי הוא מלך העולם".בקום רצוני ומאווי הרי "מלך העולם" הסכים עימי וח"ו שלא כך.ההכרה שהכל מאיתו יתברך, ע"פ מעשיי, ע"פ הכרתי שכל נשימה ונשימה שלי, מאיתו יתברך.
האחדות היהודית הינה סביב הכרה זו המוסכמת ומקובלת על כולם, גם על מפלגה א' גם על ואף על ג'.מנהיגיה צריכים לאחד כוחות בהבאת היהודי לידי וידעת כי ה' הוא האלקים, אין עוד מלבדו.
הכרה זו תביא לידי ה' יילחם לכם ואתם תחרישון.
כמובן שאין הכוונה בבחינת שב ואל תעשה.הכוונה הינה קום עשה, עשה נכון.
נראה לענ"ד בקום עשה אשר אינו נכון עדיף להיות בחינת שב ואל תעשה.
אני כיהודי קטן, במציאות הקיימת, מבולבל, איני יודע האם דרך זו או דרך זו נכונה.איזו יהדות היא הנכונה, של א' ב' או ג'.
עלינו להיות, כולנו בבחירה היהודית, בחירה אשר הינה מובנית במהות נשמתינו ולא בבוחר היהודי.היהודי אינו בוחר, היהודי הבחירה ברורה לו, בעצם מהות חייו.
הבחירה השניה במנהיגים הינה בחירה משנית.הבחירה המשנית גם היא נתונה בידי "מלך העולם", כדברי הגמרא במסכת בבא קמא כד רגיז רעיא על ענא עביד לנגדא סמותא, כאשר כועס הרועה על עדרו מעמיד בראשו מנהיג עוור.
הבחירה היהודית ובחרת בחיים.
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251